wtorek, 14 listopada 2023

Nie ma przypadków, są tylko znaki



W ostatnią niedzielę 12 listopada, będąc na elbląskim cmentarzu Dębica, siedząc przez dwie godziny przy grobie mojej Ukochanej małżonki, która tego właśnie dnia obchodziłaby swoje kolejne urodziny, zaobserwowałem kilkanaście minut po godzinie 14ej zjawisko... PODWÓJNEJ TĘCZY. Latem nie byłoby w tym nic dziwnego, bo zdarza się to wtedy dosyć często, ale prawie w połowie listopada i to w dzień, który nie był wcale ciepły, bo w ostatnią niedzielę było, przynajmniej w Elblągu wprawdzie w miarę dosyć słonecznie, ale powietrze atmosferyczne było raczej nie tyle nawet chłodne, co bardzo zimne, więc doszukiwanie się w tym zjawisku zetknięcia się prądów powietrznych zimnych z gorącymi, nie wchodziło w rachubę. Po trwającej kilka minut rzęsistej mżawce, która następnie przerodziła się w około 15 minutowy, niewielki deszczyk, na niebie pojawiło się zjawisko tęczy, która swoimi rozmiarami, obserwowana z tego miejsca, w którym się znajdowałem, była wręcz ogromna, by po kilku kolejnych chwilach ujrzeć jej następny człon, tyle że już trochę mniejszych rozmiarów, niemniej nastąpiło prawie pół godzinne zjawisko podwójnej tęczy, oświetlanej od zachodu przez wyłaniające się zza chmur słońce, i powoli zanikającego już krótkotrwałego opadu deszczu.

 



Według mnie nie jest to o tej porze roku zjawisko, które można uznać za zupełnie normalne. Jak żyję 58 lat na tym świecie, nigdy nie zdarzyło mi się zaobserwować o tej porze roku tego rodzaju zjawiska. Przeciwnie, zawsze o tym czasie były już przeważnie mrozy, a nierzadko także i śnieg. Więc jedynym wyjaśnieniem tego fenomenu pozostają wypowiedziane niegdyś, jakże prorocze słowa Śp. księdza Bronisława Brzozowskiego - ,,Nie ma przypadków, są tylko znaki.''

 

 

 

 

 

Jacek Boki - 14 Listopad 2023 r. 

 

 

 

 

Prowadzenie tego bloga to moja pasja, ale także wielogodzinna praca. Jeśli uważasz, że to co robię ma sens, to możesz wesprzeć mnie niewielką darowizną w tym co robię.

 

PKO BP SA Numer konta: 44 1020 1752 0000 0402 0095 7431

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.